Csípő hátfájás, Hátfájás – Okok és kezelésük | Orto-MD


FÁJ A CSÍPŐJE? 10 ALKALOM GYÓGYTORNA TARTÓSAN JAVÍTHATJA!

Blog Egyszerű gyakorlatok hátfájásra, derékfájásra Egyszerű gyakorlatok hátfájásra, derékfájásra A hátfájás és a derékfájdalom a leggyakoribb panaszok, amivel felkeresik rendelőnket. Az alábbiakban összeállítottunk pár egyszerű gyakorlatot, melyek segíthetnek elmulasztani a hát és derékfájásos panaszaidat.

A hátfájás és derékfájdalom okai A hátfájás és derékfájás rengeteg különböző okra vezethető vissza. A fájdalom kialakulhat egy rossz mozdulat, vagy túlerőltetés következtében. Az ilyen esetekben izom eredetű fájdalomról beszélünk.

A rossz tartás, a hosszú irodai ülőmunka szintén izomeredetű hátfájdalmat, derékfájdalmat okozhat. Ilyenkor a gerinc melletti izmok bemerevednek, nyomásra rendkívül érzékenyek lesznek, nehéz az előrehajlás, fájdalmat okoz a törzsünk forgatása.

csípő hátfájás súlyosan fáj a térdízület, mi lehet

Az ilyen esetekben gyakori a kényszertartás, amikor a testünk védekezésül kímélni próbálja a fájdalmas háti szakaszt, azonban ennek általában az az eredménye, hogy az izmok csak még görcsösebbé válnak. Az enyhébb, izomeredetű okok mellett a hát és derékfájást okozhatják komolyabb mozgásszervi problémák mint például a gerincsérv,  porckorongsérv vagy a  gerincferdülés és a lúdtalp.

Az izomeredetű fájdalmak esetében gyógytornával, manuálterápiávalfdm terápiaval vagy  triggerpont terápiával gyors, látványos javulást tudunk elérni, de komolyabb problémák esetén is van remény, nem kell feltétlenül azonnal műtétben gondolkodni.

Mire jók a gyakorlatok, hogyan végezzük azokat?

Derék- és hátfájás

Hátfájás és derékfájás esetén így azt tanácsoljuk, hogy ne húzd az időt, mindenképpen keress fel gyógytornásztaki segít megszabadítani a kínzó fájdalomtól. Az alábbiakban összeállítottunk pár egyszerű gyakorlatot, melyeket bárhol elvégezhetsz, és segíthetnek enyhíteni a hát és derékfájásos panaszokat. Ezek a gyakorlatok nem csodafegyverek, ne várd azt, hogy öt perc torna után megoldódik minden probléma.

A gyakorlatok összeállítása kapcsán látni fogod, hogy a hát és derékfájás oka nagyon sok esetben más területre vezethető vissza, így nagyon fontos például, hogy a comb és csípő hátfájás kellően lazák legyenek.

csípő hátfájás a jobb könyökízület károsodása

A gyakorlatok kipróbálása közben legyél óvatos, csak addig csináld amíg jól esik, komolyabb, kisugárzó fájdalom esetén azonnal keresd fel orvosodat, gyógytornászodat, kérd ortopéd szakember segítségét. A gyakorlatok helyes végzéséhez ajánlott gyógytornásszal konzultálni, ugyanis a helytelenül kivitelezett gyakorlatok árthatnak is.

ízületi gyulladás és ízületi gyulladás mit kell kezelni hemani ízületi krém

Összeállítottunk egy általános mobilizáló és nyújtó gyakorlatsort, mely segíthet enyhíteni a háti és derék panaszokat: Gerincmobilizáló gyakorlat: Négykézláb-helyzetben helyezkedünk el a talajon. A lábak csípőszélességű terpeszben, párhuzamosan állnak.

Home Derék- és hátfájás Derék- és hátfájás Derékfájdalom lumbágó : Tíz felnőtt emberből nyolc számára okozott már problémát a derékfájás, azaz lumbágó.

A könyökök nyújtva, a fej a törzs folytatásában. Domborítjuk a hátat, derekat, magunk alá húzva hátrabillentjük a medencét és megtartjuk néhány másodpercig, majd homorítást végzünk tehát beejtjük a mellkast, hasat a talaj felé, a medencét előrebillentjük.

Lúdtalptól a vesebajokon át a gerincbetegségekig sok oka lehet a hátfájásnak. Így enyhítheti a fájdalmakat! Ha 3 hónapnál hosszabb ideig áll fenn a hátfájdalom, már krónikusnak nevezhetjük. Nézzük, mi segíthet!

Elvégezzük szor a feladatot. Ez egy jótékony mobilizálós gyakorlat, mellyel kellemesen át tudjuk mozgatni a háti és ágyéki gerincszakaszunkat, medencénket. Hátizmok, farizmok nyújtása, lazítása: Háton fekvésben, a kezek a tarkón összekulcsolva helyezkednek el. Térdeket behajlítjuk, talpra húzzuk a lábakat. Csípő hátfájás kidöntjük jobb oldalara mindkét lábat.

Derékfájásról közérthetően

Megtartjuk a helyzetet 10 másodpercig majd lassan átdöntjük a lábakat bal oldalra, ott is 10 másodpercet időzünk. Háromszor ismételjük mindkét oldalra. Ennek a gyakorlatnak fő célja a gerinc mobilizálása mellett, a letapadt és megfeszült hátizmok ellazítása, megnyújtása.

csípő hátfájás fájdalom ízületi nagymama

A feladatnak kellemes érzést kellene keltenie, így, ha a gyakorlat közben fájdalom, esetleg zsibbadás lépne fel, ne végezzük tovább a gyakorlatot. Csípő hátfájás combizmok nyújtása: Megkapaszkodunk valamiben szék támla, falBehajlítjuk az egyik térdet, megemeljük hátra a lábat, megfogjuk a bokánkat. Közben a fenekünket behúzva a medencét hátra csípő hátfájás, a farizmot magunk alá húzzuk.

Tartjuk a nyújtást 15 másodpercig majd lábcsere. Ezzel a gyakorlattal a nagy igénybevételnek kitett négyfejű combizmot nyújtjuk, megsegítve ezzel a medencét jobb helyzetbe kerülni. Hátsó combizmok nyújtása: Megemeljük a jobb lábat, feltesszük egy alacsonyabb székre, nyújtva. Másik lábat enyhén behajlítva teli talppal a talajon hagyjuk. Csípőre tesszük a két kezet, medencét enyhén előre billentjük enyhén előre döntjük a törzset.

A csípő-keresztcsonti ízület gyulladása (sacroileitis)

Tartjuk a helyzetet másodpercig. Majd lábcsere. A hátsó combizom is igen hajlamos a rövidülésre tehát fontos ezt a nyújtó gyakorlatot rendszeresen beépíteni a mindennapokba, hogy megőrizzük a medence és derék helyes statikáját.

csípő hátfájás

Farizom nyújtása: Háton fekvésben, jobb lábat hashoz húzzuk és tartjuk másodpercig. Ismételjük alkalommal mindkét oldalon.

Csípő, („forgó”) vagy derék fájdalom?

Gyakorlat végzése közben azt kell éreznünk, hogy a farizmunk kellemesen nyúlik. A farizmok megfelelő állapota igazán lényeges a csípőízület, a medence és a derék jó állapotához. A csípő-medence-derék hármas egymástól elválaszthatatlan egységet alkot, így fontos hogy mindig komplex kezelést és gyógytorna gyakorlatsor összeállítását alkalmazzunk derékfájás esetén.

Amikor a lágyéki porckorongok a csigolyák között elkezdenek leépülni, a sérült porckorong gyulladást és enyhe instabilitást okoz az alsóháti részen, mely fájdalmat, izomgörcsöket és néha isiászt okoz. TÜNETEK: mély alsóháti fájdalom, mely rosszabbodik ha áll vagy sétál A csípő hátfájás az alábbi tünetek bármely kombinációi lehetnek: Fájdalom, mely végigterjed a fenéken és a comb hátsó részén isiászként vagy ideggyökér bántalomként is ismerik Fájdalom, mely hátradőlés esetén rosszabbodik A fájdalom ülés vagy hajolás esetén cökken Nehézlábérzés vagy zsibbadás, vagy szúró érzés, különösen séta után Feszes térdinak, melyek megnehezítik, hogy lehajoljon és megfogja a lábujjait LEHETSÉGES OKOK: idegi nyomás Az idegi nyomás akkor fordul elő, amikor az alsóháti csigolya előrecsúszik és nyomja az ideget, mely a porckorong alatt van. Tünetek: Alsóháti vagy fenék- vagy lágyéki fájdalom A tünetek az alábbi tünetek bármely kombinációi lehetnek: Fájdalomérzet A fájdalom jelentkezhet a csípőben, lágyékon, combban vagy az alsóháti részen A fájdalom rosszabbodik, amikor a beteg ül, és enyhül, amikor lefekszik, vagy hajol A helyzetváltoztatás gyakran enyhíti a fájdalmat Általános okok: csípő-keresztcsonti sacroiliacalis izület A csípő-keresztcsonti izület betegsége vagy károsodása túl sok, vagy túl kevés mozgás következtében alakul ki. A csípő-keresztcsonti izület — az az izület, amely összeköti a keresztcsontot a gerinc tövében a csípővel.

A fent leírt 5 gyakorlat egy általános feladatsor, mely a mobilizáló illetve nyújtó gyakorlatokkal segíthet a derékfájdalom és a hátfájdalom  enyhítésében. Amennyiben segítségre van szükséged keresd fel rendelőnketvárunk szeretettel. Az a jó, ha legalább három hónapig ez a